Möt Alexandra Holst Enqvist - ny produktägare och visionär bakom
Alfa eCare Clinicbuddy
Alexandra är en av våra viktiga, nya medarbetare men en unik resa inom vården och digitalisering av vårdtjänster. Med en passion för utveckling och starkt fokus på kundrelationer är hon en nyckelperson i Alfa eCare Clinicbuddys framtid.
Alexandras yrkesliv började i en oväntad bransch – restaurangvärlden. ”Jag har alltid jobbat och mitt första riktiga jobb var i kassan på ett kebabställe vid 14 års ålder, fast jag egentligen inte fick hantera pengar i den ålder, men det är en annan historia”, säger Alexandra och skrattar.
Från ingenjörsutbildning till sjuksköterska
Efter att ha utforskat restaurangbranschen insåg Alexandra att hennes passion låg någon annanstans. Trots familjens kopplingar till vården var det inte ett självklart val för henne. Istället tog hon steget in i ingenjörsutbildningen på KTH. Men efter två år insåg hon att ett jobb framför en dator inte kändes rätt just då. Så hon bytte spår och påbörjade istället en utbildning till sjuksköterska. ”Som sjuksköterska har jag framförallt arbetat inom akutsjukvården med alla tänkbara roller så som larm, vårdplatskoordinator och ledning (driftansvarig) samt processutveckling inom alla dessa områden”, berättar Alexandra.
Senaste kommer hon från Doktor.se där huvudfokus var att översätta vårdens behov till innovativa lösningar och säkerställa att de höll hög kvalitet. ”Det kanske låter klyschigt men jag älskar att jobba med digitalisering av vård”, säger Alexandra och ler.
Visionen för Clinicbuddy
När Alexandra anslöt sig till Alfa eCare som ny produktägare för Clinicbuddy var hon snabbt inriktad på att ta produkten till nya höjder. ”På kort sikt jobbar vi på att förbättra processerna kring kundkontakt gällande önskemål på utveckling, med snabbare feedback och ökad transparens, samt att uppgradera vårt onlinebokningssystem”, berättar hon.
Samarbete med kunder i fokus
Alexandra är entusiastisk över att Clinicbuddy har en bred och engagerad kundbas. Hon betonar att både kunder och Clinicbuddy-teamet delar en stark vilja att utveckla och förbättra produkten. ”Detta samarbete med befintliga kunder lovar en spännande framtid för Clinicbuddy”, avslutar Alexandra.
Vill du komma i kontakt med Alexandra och höra mer om hennes visioner och planer för Clinicbuddy? Kontakta henne via mejl: alexandra.enqvist@alfaecare.se
Läs mer om Clinicbuddy här
LÄR DIG MER
Nytt & kunskap
Kika in på sidan Nytt & Kunskap där vi har samlat artiklar och material som vi tror kan vara värdefulla och intressanta för dig.
HÄR FÖR DIG
Kontakt
Har du frågor om våra tjänster och produkter eller behöver du kanske komma i kontakt med någon av oss på Alfa eCare. Under Kontakt hittar du rätt väg fram till oss.