Alfa eCare Omega - digitalt system som stödjer biståndshandläggare och socialsekreterare enligt socialtjänstens processer
Alfa eCare Omega stödjer socialtjänstens processer vilket underlättar arbetet för biståndshandläggare och socialsekreterare.
Som Biståndshandläggare behöver man besitta kompetens och kunskap inom många olika områden. Det kan handla om att man måste ha kunskap om juridik och lagar, man måste kunna möta folk i kris, ha kunskap i förhållningssätt, om fakturering och budget samt kunskap om uthyrning av bostäder och man måste även veta hur bostadssituationen i den kommun man arbetar i, ser ut. Utöver det behöver man dessutom veta hur utredning och bedömning, insatser och genomförande, uppföljning och utvärdering, fungerar.
Alfa eCare Omega stödjer de processer som socialtjänsten arbetar efter och som användare har du en väldigt bra överblick över ditt arbete och pågående handläggning. Du får hjälp att säkerställa att alla steg i processen är klara och även uppföljning av beslut och insatser följer ett processflöde för att inga delar ska tappas bort.
Personalomsättningen är hög inom yrket och mycket ny personal behöver sättas in i arbetet. Ett processtyrt arbete underlättar för de handläggare som kommer in som nya. Det ger en trygghet i att man verkligen har fått med allt och säkerställer att ärendehanteringen utförs med hög kvalitet.
Vill du se mer om hur Alfa eCare Omega fungerar? Hör av dig till oss så berättar vi mer!
Som Biståndshandläggare behöver man besitta kompetens och kunskap inom många olika områden. Det kan handla om att man måste ha kunskap om juridik och lagar, man måste kunna möta folk i kris, ha kunskap i förhållningssätt, om fakturering och budget samt kunskap om uthyrning av bostäder och man måste även veta hur bostadssituationen i den kommun man arbetar i, ser ut. Utöver det behöver man dessutom veta hur utredning och bedömning, insatser och genomförande, uppföljning och utvärdering, fungerar.
Alfa eCare Omega stödjer de processer som socialtjänsten arbetar efter och som användare har du en väldigt bra överblick över ditt arbete och pågående handläggning. Du får hjälp att säkerställa att alla steg i processen är klara och även uppföljning av beslut och insatser följer ett processflöde för att inga delar ska tappas bort.
Personalomsättningen är hög inom yrket och mycket ny personal behöver sättas in i arbetet. Ett processtyrt arbete underlättar för de handläggare som kommer in som nya. Det ger en trygghet i att man verkligen har fått med allt och säkerställer att ärendehanteringen utförs med hög kvalitet.
Vill du se mer om hur Alfa eCare Omega fungerar? Hör av dig till oss så berättar vi mer!
LÄR DIG MER
Nytt & kunskap
Kika in på sidan Nytt & Kunskap där vi har samlat artiklar och material som vi tror kan vara värdefulla och intressanta för dig.
HÄR FÖR DIG
Kontakt
Har du frågor om våra tjänster och produkter eller behöver du kanske komma i kontakt med någon av oss på Alfa eCare. Under Kontakt hittar du rätt väg fram till oss.