Alfa eCare SafeDoc lanserades redan år 2000, och har sedan dess satt standarden för ett enkelt och smidigt verksamhetssystem. Mer än 30.000 användare i både privat och offentlig sektor använder dagligen Alfa eCare SafeDoc för att planera, dokumentera och journalföra insatser i verksamheten i enlighet med HSL och SoL/LSS.
Alfa eCare SafeDoc är webbaserat och modulärt. Det betyder att du som kund enkelt kan välja de moduler och funktioner som du behöver i just din verksamhet.
“SafeDoc är ett smidigt och lättarbetat system och närheten till supporten är ett plus”
BIRGITTA WICKBOM, MAS OCH UTVECKLINGSANSVARIG, NORLANDIA
“SafeDoc är ett smidigt och lättarbetat system och närheten till supporten är ett plus.”
BIRGITTA WICKBOM, MAS OCH UTVECKLINGSANSVARIG, NORLANDIA
ENKELT OCH ANPASSNINGSBART
Hur funkar det?
Det finns två grundmoduler av Alfa eCare SafeDoc att välja på beroende på om du vill dokumentera enligt HSL eller SoL/LSS. I grundmodulerna hittar ni basinformationen som enkelt kan anpassas efter era önskemål, utan att kompromissa med patientsäkerheten. Därefter kan ni välja att bygga på systemet, när ni vill, med en eller flera av våra moduler för att få ett verksamhetssystem som levererar exakt det ni behöver.
Några av de mest använda modulerna i Alfa eCare SafeDoc är Avvikelsehantering, Filhanterare och Riskananlys, och det finns dessutom moduler som gör det enkelt att koppla på fakturering, kalendrar och hjälpmedelsförteckning. För att få en komplett lista över Alfa eCare SafeDocs alla moduler, ladda ner broschyren här nedanför.
BROSCHYR
Klicka här för att läsa eller ladda hem vår broschyr
Alfa eCare SafeDoc används idag i både privat och offentlig verksamhet inom frisk-, äldre- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, rehabverksamhet, psykiatri, och dietister, för att nämna några.
Alfa eCare SafeDoc ger verksamheten ett kostnadseffektivt stöd samtidigt som den levererar patientsäkerhet och nöjda användare. Med effektiva moduler och lyhörd support är systemet flexibelt och anpassningsbart för att svara upp mot nya krav och snabba omställningar i verksamheten.
Med 30.000 användare dagligen tycker vi själv att 3-6 supportärenden om dagen är för många. Därför arbetar vi hela tiden för att bli bättre genom att lyssna och förbättra. Vi bjuder in till användarträffar för att fånga upp nya behov och göra systemet ännu mer användarvänligt.
För de tekniskt intresserade kan det vara värdefullt att veta att vi tar hand om implementation, drift och underhåll på egna, säkra servrar med daglig back-up. Vi har säker inloggning genom SafeIDs inloggningstjänst och krypterar informationen mellan server och kundens IT miljö genom https-certifiering. Självklart kan vi också integrera Alfa eCare SafeDoc mot de flesta andra system.
Nu finns SafeDoc 2020.1.0.0 tillgänglig. Kontakta vår support för mer information om hur du uppgraderar.
Shopping Basket
Kontakta oss
Alfa eCare AB värnar om att skydda din integritet och säkerhet när det kommer till personlig information. Vi använder cookies för att kunna underlätta din användning av våra webbsidor och tjänster. Du kan acceptera genom att klicka nedan, eller läsa mer på sidan för integritetspolicy.JAG ACCEPTERARINTEGRITETSPOLICY