– När vi gick över till Alfa eCare PlanIt (fd Mobil Omsorg) fick vi slingorna, som tidigare satt på väggarna, digitaliserade och det gav oss en mycket bättre överblick över hur jobbet skulle fördelas. Med tanke på hur små vi var då hade vi aldrig klarat det arbetet idag utan ett effektivt planeringssystem, säger Tony.
– Den största vinsten med att arbeta digitalt är enkelheten med att se vilka besök som är planerade samt säkerheten med att se att alla kunder får den hjälp de behöver, fortsätter Tony.
Coronapandemin har haft stor inverkan på många av oss och inte minst vård- och omsorgssektor. Vi frågade Tony hur det har påverkat dem på Personstöd.
– För vår del har inte arbetssättet förändrats så mycket under själva pandemin men det är klart att vi också arbetar mer digitalt än tidigare. Vi har en del personal som arbetar hemifrån. Vi undviker att träffas fysiskt så det blir mer möten digitalt. Men de flesta av oss är trots allt ute hos våra kunder i vården och där är det svårt att vara digital, avslutar Tony.
Alfa eCare PlanIt kan köpas separat eller som en del av vårt verksamhetssystem för utförare Alfa eCare Epsilon
Kommentera