Alfa eCare Omega - digitalt system som stödjer biståndshandläggare och socialsekreterare enligt socialtjänstens processer
Alfa eCare Omega stödjer socialtjänstens processer vilket underlättar arbetet för biståndshandläggare och socialsekreterare.
Som Biståndshandläggare behöver man besitta kompetens och kunskap inom många olika områden. Det kan handla om att man måste ha kunskap om juridik och lagar, man måste kunna möta folk i kris, ha kunskap i förhållningssätt, om fakturering och budget samt kunskap om uthyrning av bostäder och man måste även veta hur bostadssituationen i den kommun man arbetar i, ser ut. Utöver det behöver man dessutom veta hur utredning och bedömning, insatser och genomförande, uppföljning och utvärdering, fungerar.
Alfa eCare Omega stödjer de processer som socialtjänsten arbetar efter och som användare har du en väldigt bra överblick över ditt arbete och pågående handläggning. Du får hjälp att säkerställa att alla steg i processen är klara och även uppföljning av beslut och insatser följer ett processflöde för att inga delar ska tappas bort.
Personalomsättningen är hög inom yrket och mycket ny personal behöver sättas in i arbetet. Ett processtyrt arbete underlättar för de handläggare som kommer in som nya. Det ger en trygghet i att man verkligen har fått med allt och säkerställer att ärendehanteringen utförs med hög kvalitet.
Hör gärna av dig till Maria Ryding, kundansvarig säljare för Alfa eCare Omega, för frågor.
Dela gärna våra inlägg
Vill du veta mer?
Vill du veta mer om någon av våra nyheter, ring eller mejla Sara.
HÄR FÖR DIG
Support
Du kan ringa eller mejla oss om du vill ha hjälp. Snabbast är det med mejl, men ibland är det enklare på telefon. Vi finns här för dig.
020-320 310
support@alfaecare.se
Vardagar 08–17